A virtuális katalógus az online marketingedben is segít
Egy egyszerű katalógus célja általában pusztán a termékkínálatod, szolgáltatásod, esetleg céged bemutatása szép köntösben tálalva, ami a hagyományos, lapozgatható kiadványok számítógépen létező formáját jelenti. Igen, számítógépen létező formáját- a PDF formátumnak ugyanis korlátai vannak. Nem igazán célszerű akkor, ha valóban ki akarod aknázni az online megjelenés lehetőségeit, amelyekkel jelentős előnyre tehetsz szert a konkurenciával szemben. A digitális katalógus éppen ezen a téren erősebb, mert rendelkezik mindazon jellemzőkkel, amik olyan értékessé tudják tenni, mint egy jó weblapot. Hogyan?
Indexelhető, keresőoptimalizált tartalom
A digitális katalógus tartalmát a Google-robotok könnyedén fésülik át és indexelik – ez pedig nagy segítség a keresőoptimalizálásban. Ha a kiadványod érdekes, egyedi és kulcsszóban gazdag tartalommal bír, az segíthet téged a keresőben való jobb helyezés elérésében. A különböző oldalak ráadásul saját linket kapnak, így akár landing page-ként is hasznosíthatók – a szöveges tartalom értéke így nem veszik el, hanem teljesen a te javadra fordítható. Ezzel két legyet üthetsz egycsapásra: a kiadvány kényelmes lapozgatása kiegészül szép külsővel, és hasznos online marketing funkciókkal. A katalógust kérésedre elkészíthetjük mobilra optimalizált verzióban is, ami azért fontos, mert manapság rohamosan növekszik a mobilról internetezők száma. Ha a kiadványod egy hatalmas PDF formátum, ami lassan töltődik le, a látogatók nagy eséllyel fognak visszafordulni.
Integrálható Google Analytics
Ha online marketinggel foglalkozol, akkor bizonyára tudod mennyire hasznosak az olyan analitikai eszközök, mint a Google Analytics. Ez a sokoldalú és rendkívül hatékony eszköz integrálható a katalógusodba, így hasznos mérésekkel segíti a munkádat. Ez olyan módon valósul meg, hogy a kiadvány minden oldala mintegy önálló weboldalként működik, így látogatottsági statisztikákat lehet készíteni az egyes oldalakról. Ezáltal meg lehet mondani, hogy melyik oldal volt a legnépszerűbb, vagy melyiken időztek többet a látogatók, és milyen jellemzőkkel bírnak azok az oldalak, ahol sikeresebb volt a konverzió. Ezekkel az információkkal hatékonyabban tudod javítani a tartalmat, és következtetéseket vonhatsz le a katalógusod hatékonyságáról.
« vissza