Hatékony termékleírások a digitális katalógusban
Előző bejegyzéseinkben már bemutattuk azt, hogy a digitális katalógus egyik nagy előnye a keresőoptimalizálható, indexelhető tartalom. Azt már régóta tudjuk, hogy a tartalom a király, és minél egyedibb, részletesebb, kulcsszóban gazdag a szöveged, annál jobban támogatja a keresőben elért helyezésed feljebb tornászását.
Erről akkor sem kell lemondanod, ha csak egy egyszerű termékbemutató katalógust készítesz el ebben a formátumban. Bár a termékleírások terén sokkal kötöttebb a kezünk az egyedi tartalom készítésében, a feladat valóban nagyon jól megoldható. Adunk pár ötletet, amivel a termékleíró szövegeid kitűnhetnek a tömegből, emellett pedig a SEO-ban is hasznosak!
Válaszd ki a célközönséget!
Minden marketing célzatú tevékenység első lépése a pozicionálás, és a megfelelő célcsoport kiválasztása. Másként kell megszólítanod a harmincas éveikben járó anyukákat, mint például a tinédzsereket. A szöveged ezzel nem csak hatékonyabb, de az adott csoportnak szóló szóhasználat is egyedibbé teszi majd az egykaptafára készült leírásokkal szemben.
Ne másolj – légy egyedi!
A legnagyobb hiba, amit elkövethetsz, ha a gyártótól kapott előre gyártott szövegekkel rendezed le a termék bemutatását. Ez nem csak a duplikáció miatt előnytelen SEO szempontból, de a szöveg nagy valószínűséggel nem lesz olyan olvasmányos replica omega és megragadó sem, mintha egyedi leírást készítenél a célcsoportod nyelvezetét szem előtt tartva. Ez ugyanígy igaz a képekre is – ha saját magad fotózod, vagy fotóztatod be a terméket bemutató képeket, azzal kitűnhetsz a lusta, gyártói képeket használó konkurensek felhozatalából. A gyártók sokszor nem is küldenek kellően szemléletes képanyagot. Mutasd meg a terméket minél több oldaláról, használat közben is!
Mutasd be, miért éri meg a vevőnek!
Eladáskor azt a kérdést kell megválaszolnunk az érdeklődőnek, hogy mit nyer a mi termékünkkel. Miért éri meg ez neki, milyen előnyökhöz jut hozzá általa? Ez az első lépés afelé, hogy felkeltsd az olvasó érdeklődését, akiben felébredhet a birtoklási vágy. Meséld el, hogy miért kell neki az adott termék!
« vissza